عطر
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 279
دیروز : 233
افراد آنلاین : 3
همه : 54839
چت باکس

با اينكه عطرها طبق ذوق و سليقه شخصي عطرساز ساخته ميشوند، اما اصولي ثبت نشده در ساخت عطر ( ادكلن ) وجود دارد كه تقريبا ۹۰% توليدكنندگان عطر در دنيا بر طبق آن عمل ميكنند. قبل از استفاده عطر شما ميتوانيد اطلاعات مفيد و جالبي از رنگ مايع عطر و همچنين جعبه آن عطر به دست آوريد. رنگ مايع عطر يكي از اصلي ترين و برجسته ترين عامل هاي شناخت رايحه است. رنگهايي كه از مجموعه فرابنفش هستند ( قرمز, نارنجي, عنابي ) گرم بودن عطر را نشان مي دهند.
رنگ قرمز در تمامي اديان و تمدن ها نشان دهنده شور و هيجان و هوس انگيزي است. رايحه اين دسته از عطرها معمولا شيرين هستند. با بوييدن عطرهايي از اين گروه به شما احساس گرمي دست ميدهد.

رنگ ادكلن و نوع رايحه -انتخاب عطر براساس رنگ‌ها

رنگ ادكلن و نوع رايحه -انتخاب عطر براساس رنگ‌ها

رنگهايي كه مقابل رنگ قرمز هستند مثل آبي, فيروزه‌اي و حتي بنفش عطرهايي هستند كه خبر از سردي و آب دريا ميدهند كه معمولا اين عطرها خنك هستند. با بوييدن اين عطرها احساس خنكي مي‌كنيد.

رنگ مايع سبز جلوه‌اي از تازگي و طراوت طبيعت دارد و بيانگر روايح سبز و تر و تازه است.

رنگ مايع سياه نشان دهنده غلظت و سنگيني و رمزآلودي عطر است.روايحي با تركيب بخور يا رايحه عود.

رنگ ادكلن و نوع رايحه -انتخاب عطر براساس رنگ‌ها

رنگ ادكلن و نوع رايحه -انتخاب عطر براساس رنگ‌ها

آبي پر رنگ نشاني است از بي‌نيازي و وقار. اين دسته از عطرها جذب عالي داشته و در اغلب موارد تلخ و يا كمي تلخ هستند كه حس خوب و آرامش بخشي را فراهم مي‌سازند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۴۲:۱۴ ] [ عطر بازار ]

PERFUME 
عطر : به تمركز شكل هاي مختلف رايحه به حالت قوي تر و ماندگار تر گفته مي شود. عطرها ممكن است شامل صدها تركيب در يك فرمول واحد باشند.

AROMA بو، رايحه : اصطلاحي است كه براي توصيف احساس بين بو و طعم از آن استفاده مي شود.

ATTARعطار: از كلمه فارسي باستان به معني بوي شيرين گرفته شده. عطار و يا اتو ATTAR – OTTO اشاره به اسانس به دست آمده توسط تقطير و استخراج از گل سرخ ميباشد.

NOSESسازندگان عطر، طراح: ساخت عطرهايي كه به فروش مي‌رسند به متخصصين تركيب عطرها سپرده مي‌شود، كساني كه در اين صنعت به عطر ساز يا پرفيومر (perfumer) معروف هستند. گاهي به آنها بعلت احساس خوب بويايي و مهارتشان در تركيب عطرها، نِز (Nez) كه معادل فرانسوي كلمه (nose) يا بيني است گفته مي‌شود. ساخت عطرها با راهنمايي‌ها و نظرات مشتري‌ها و يا كاركنان يك عطرساز شروع مي‌شود. مشتري يك عطر ساز يا كاركنانش، شامل خانه‌هاي مُد و شركتهاي بزرگ از صنايع مختلف مي‌باشند. در مرحله بعد عطرساز با تركيب رايحه‌ها و مواد معطر مختلف به بوي مورد نظر دست يافته و فرمول آن را به مشتري مي‌فروشد.

AROMA CHEMICALSعطر شيميايي:  مولكول به دست آمده از محصولات طبيعي و يا ساخته شده توسط شيمي آلي مصنوعي كه در ساخت عطر مورد استفاده قرار مي گيرند. بسياري از مواد تشكيل دهنده عطر مواد شيميايي مصنوعي هستند.

AROMATHERAPYآروماتراپي: استفاده از روغن هاي گياهي، از جمله اسانس كه براي سلامت رواني و جسماني توصيه مي گردد. استفاده درماني از روغن خالص گياهان در ماساژ بدن كه به عنوان شفا، آرامش بخش، و همچنين در جهت زيبايي حدود ۶۰۰۰ سال پيش در مصر باستان كاربرد داشته. اين امر در سال ۱۹۲۰ توسط يك شيميدان فرانسوي بنام RM Gattefosse  ابداع گرديد.

Nicheنيش: عنوان نيش يا Niche به برندهايي گفته مي شوند كه در بازار خرده فروشي و فروشگاههاي زنجيره اي معمولا وجود ندارند و در تعداد محدود و مراكز خاصي ارائه مي گردند.

SIGNATURE
نشانه يا امضا: نشانه گذاري يك عنوان عطر به صورتي كه يك تصوير متمايز در افرادي كه با آن روبرو مي شوند ايجاد مي كند. برخي از عطرها حاوي نشانه هاي منحصر به فرد هستند مانند عنوان فردي مثل اثر انگشت.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۴۰:۵۱ ] [ عطر بازار ]

بيشتر مواقع براي مصرف كنندگان اين مسئله مطرح ميشود كه چرا بو و رايحه عطري كه در قديم استفاده ميكردند، تغيير كرده است. از آنجا كه دليلي پيدا نميكنند به اصل و غيراصل بودن عطر خود دچار ترديد ميشوند. اما دليل اصلي اين است كه سازندهي عطر يا شركت هاي توليدكننده عطر، تغييراتي در فرمولاسيون يك عطر ايجاد ميكنند. اين امر باعث ميشود كه رايحهي ادكلن نسخه قديمي و جديد آن تغيير كند.

تغيير در فرمول بندي عطرها و افت كيفيت عطرها

تغيير در فرمول بندي عطرها و افت كيفيت عطرها

در اين مقاله به شرح مهمترين علل تغييرات ميپردازيم:

  ۱-به مرور زمان استانداردهاي بهداشتي تغيير ميكند، به همين دليل استفاده از برخي مواد اوليه كه در فرمول بندي سابق عطرها موجود بوده، ممنوع ميگردد.

۲- با گذشت زمان گراني برخي مواد اوليه و بخصوص مواد اوليه طبيعي باعث ميشود كه بكار بردن آن صرفه اقتصادي نداشته باشد.

۳- بدليل بعضي از مسائل زيست محيطي، دسترسي به بعضي از مواد اوليه امكانپذير نيست مثل: مشك زباد، عنبر شاهبوي، مشك ختن، جند بيدستر، چوب صندل، عود و

۴- جايگزيني برخي مواد اوليه جديد با نمونههاي قبلي با قيمت مناسبتر و حتي كيفيت بالاتر.

۵- سياست شركتهاي سازندهي مواد اوليه، دليلي بر عدم توليد مواد قديمي، به منظور فروش مواد جايگزين.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۹:۲۶ ] [ عطر بازار ]

براي استفاده از يك عطر و دنياي پيرامون رايحه ها ، سوالات بيشماري در ذهن اشخاص ايجاد ميشود كه سعي بر آن داريم تا برخي كه متداولتر هستند را پاسخ دهيم .

بهترين راه براي اسپري يك عطر چيست ؟

آن را به فاصله ۲۰ سانتيمتر از پوست خود اسپري كنيد . حتي اسپري كردن روي يك منطقه بزرگ از پوست كمك مي كند تا رايحه ي عطر شما بماند تا يك منطقه ي كوچك از پوستتان .

به غير از پوست ديگر كجا مي توان عطر را اسپري كرد ؟

مي توانيد قبل از اين كه موهاي خود را خشك كنيد عطر را خيلي نرم روي موهايتان اسپري كنيد و يا شانه يا برس موي خود را عطرآگين كنيد .

مقداري عطر روي دستمالتان يا روي چوب لباسي خالي اسپري كنيد .

چند قطره از عطرتان را داخل مخزن آب اتو بخار بريزيد تا لباستان معطر گردد ، يا لباس زيرتان را در آب معطر بشوييد .

بهترين نقطه ها پشت گوش و پشت زانو و روي نبض مچ دست است.

رابطه ميان عطر و پوست شما -محلهاي استفاده عطر روي پوست

رابطه ميان عطر و پوست شما -محلهاي استفاده عطر روي پوست

آيا مي توانم از دو رايحه همزمان استفاده كنم ؟

ترجيحاً خير ، به اين دليل كه هر عطري كامل و متعادل ساخته شده است ؛ اگر عطري را روي عطر ديگر استفاده كنيد ممكن است رايحه ي جديدي بسازد اما ممكن است بيشتر شبيه بوي عود باشد . البته با مدرنيزه شدن فرهنگ عطر ، عطرهايي نيز هستند كه به صورت تركيبي مورد استفاده قرار مي گيرند.البته اگر شما آشنايي كافي داشته باشيد ميتوانيد اين كار را انجام دهيد.

چرا من نمي توانم پس از يك مدت استفاده از يك عطر بوي آن را استشمام كنم ؟

با توجه به تعدادي از حواس ، پس از تحريك بوي ثابت ، در عرض چند دقيقه حس بويايي كلاسيك از بين مي رود . به همين دليل است كه شما نمي توانيد بوي خود را متوجه شويد . ممكن است شما به بوي خود عادت كرده ايد و فكر كنيد كه بو از بين رفته ، در صورتي كه اطرافيان شما كاملاً بوي شما را متوجه مي شوند . در اصطلاح رايحه بعد از گذشت زمان شما را اشباع مي كند .

از چه سني حس بويايي ما شروع به كار مي كند ؟

از بدو تولد . ۲۰ روز پس از تولد كودك بوي مادر خود را شناخته و نسبت به آن واكنش نشان مي دهد .

آيا زماني كه كهن سال مي شوم حس بوياييم را از دست مي دهم ؟

بله بسياري از زنان و مردان بالاي سن ۵۰ به طور تدريجي توانايي بويايي خود را از دست مي دهند . براي همين است مسن تر ها به بوهاي تند تمايل بيشتري دارند و بيش از اندازه ادكلن مي زنند . حتي تحقيقات نشان مي دهد كه زنان ديرتر از مردان حس بويايي خود را از دست مي دهند .

چگونه مي توانم حس بوياييم را تقويت كنم ؟

با تمرين هاي بويايي مختلف در طي روز ، و تغيير بوي عطر خود ، و بوهاي مختلف تابستاني و زمستاني ، و شب و روز مي توانيد حس بويايي خود را تقويت كنيد . رايحه ها مثل رنگ ها مي مانند و شما مي توانيد هر نوع رايحه را در ذهن خود تصور و حس كنيد .

از نظر علمي آيا تاثيرات عطر روي روان و احساسات ما ثابت شده است ؟

دانشمندان كاملاً نظريه تاثيرات عطر بر روح و روان فرد را تائيد مي كنند و بر اين باور هستند كه از نظر روانشناسي بوي عطر و رايحه ها مي توانند روي امواج مغزي و ضربان قلب تاثير بگذارند و رايحه هايي مانند اسطوخودس و بابونه فرد را آرام كند و ترنج و بهار نارنج تحريك پذير مي باشد . تحقيقات نشان مي دهد كه ۱۴% سكته هاي مغزي در اثر بوي كباب و سدر در هوا مي باشد .

چرا بعضي از رايحه ها داراي جذابيتي خاصي از نظر جنسي هستند ؟

بيني يك فرد ممكن است حساس ترين ارگان جنسي باشد و ممكن است با دقت كامل پاسخ هاي جنسي را نشان دهد . پژوهشگر آمريكايي مايكل شيلي بر اين باور است كه اعتماد به نفس كامل و هواسراني بسيار توسط انتخاب يك عطر درست به وجود مي آيد كه اين موضوع سبب مي شود ما بيشتر نسبت به ديگران جذابتر و احساسات جنسي به نظر برسيم . ژان پل گرنيس مي گويد : در تاريكي شب تنها عطري كه يك زن بر تن دارد مي تواند نقش مهمي را ايفا كند .

البته بعضي مواد موجود در عطر جاذب جنسي هستند مثل فرومون و سيويت

روزي چند بار عطر بزنيم ؟

تصور نكنيد با يك بار عطر زدن در آغاز روز ، اين بو تا پايان روز از بدنتان به مشام خواهد رسيد . معمولا عطرها چنين خصوصياتي ندارند . عطر را بايد در طول روز  تجديد كنيد. معمولا ادكلنهاي خنك فرارتر هستند ونياز به تجديد بيشتر دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۷:۵۴ ] [ عطر بازار ]

بعضي از فروشگاههاي عطر و ادكلن، ظرفهايي از دانههاي كوچك قهوه دارند. بعد از تست و استشمام چند عطر، فروشنده خوش برخورد به شما پيشنهاد ميدهد كه ظرف حاوي قهوه را بو كنيد.

دانه‎هاي قهوه و پاكسازي بويايي!؟

دانههاي قهوه و پاكسازي بويايي!؟

واقعيت چيست؟
اين روزها در بازار عطر استشمام و استفاده ازقهوه براي پاك كردن گيرندههاي بويايي رايج شده است. اما قهوه توانايي پاك كردن سيستم بويايي شما را بعد از استنشاق اين همه عطر را ندارد. بالعكس، بوي قهوه كار ديگري غير از مخلوط شدن با بوهاي ديگر، خستگي و اشباع بيشتر بويايي شما نميكند.
بهترين راه حل بوييدن بوي مخصوص بدن خودتان است كه نتيجه آن پاك شدن گيرندههاي بويايي شما است. بهترين محل هم براي اين كار سر شانه هاي شما هستند. از روي لباس يا خود پوست، چندين مرتبه عميق تنفس بكشيد، اگر فكر ميكنيد كه نياز بيشتري داريد پنج دقيقه در محيط بيرون قدم بزنيد و با حس بويايي تازه نفس بازگرديد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۱:۴۳ ] [ عطر بازار ]

PERFUME

عصاره عطر : غلظتي بين ۲۰-۳۰٪ از مواد معطر. غليظ ترين، خالص ترين، ماندگارترين و در عين حال گرانترين نوع عطر است.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۲۴-۴۸ ساعت است.

ESPRIT DE PARFUM – ESdP
اسپريت دو پرفيوم : غلظتي بين ۲۰-۲۵٪ از مواد معطر. تركيبي كه به ندرت بين عصاره عطر و ادوپرفيوم استفاده مي‌شود.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۱۲-۲۴ ساعت است.

EAU DE PARFUM – EdP
ادو پرفيوم : غلظتي در حدود ۱۵-۲۰٪  مواد معطر. رايج ترين نوع عطر كه ماندگاري مناسبي دارد و به گراني عطر هم نيست. اين نوع عطر را با عبارت (millésime) نيز نشان مي‌دهند.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۶-۸ ساعت است.

EAU DE TOILETTE – EdT
ادو تويلت : غلظتي بين ۵-۱۵٪ مواد معطر. رايحه ملايمي دارد كه ماندگاري زيادي ندارد و براي تمديد رايحه آن بايد  عطر و ادكلن چندين بار در طول روز از آن استفاده شود.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۳-۴ ساعت است.

EAU DE COLOGNE – EdC  
ادوكلن : در واقع همان ادو تويلت (Eau de Toilette) است، كه با غلظتي بين ۲-۴٪ از مواد معطر تشكيل شده. عبارت Original Eau du Cologne  يك نام تجاري ثبت شده است.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۲-۳ ساعت است.

PERFUME MIST
پرفيوم ميست : غلظتي بين ۳-۸٪ مواد معطر در حلال غير الكلي.

SPLASH – EdS
اسپلش و افترشيو : غلظت ۱-۳٪ مواد معطر.

ماندگاري اين نوع معمولا بين ۱-۲ ساعت است.

POMADES
پماد : به چربي جامد معطري كه از روش استخراج با روغن‌هاي جاذب بدست مي‌آيد، پماد گفته مي‌شود، كه تركيبات معطر در مواد خام در آن به چربي حيواني جذب مي‌شوند. پمادها بشكل مواد جامد روغني و چسبناك ديده مي‌شوند.

  • تفاوت انواع عطر و ادكلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC
  • تفاوت انواع عطر و ادكلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

بايد توجه كنيد كه معمولا ماندگاري با افزايش غلظت بالا رفته و با كاهش آن كاهش ميابد.

  • هميشه اينگونه نيست كه نسخه ادوپرفيوم بهتر از ادوتويلت باشد.مثال بارز آن در ادكلن بلوشنل است كه نسخه تويلت بسيار پرطفدارتر از نسخه پرفيوم از كار درآمد و كمپاني شنل براي اين موضوع بسيار مورد انتقاد قرار گرفت.

تفاوت انواع عطر و ادكلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

تفاوت انواع عطر و ادكلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

INTENSE – EXTREME – ABSOLUE – CONCENTREE :

اينها اصطلاحات جديدى است كه نشان دهنده غلظت و دوام بيشتر عطرها در هر گروه از ادوتوالت، ادوپرفيوم، يا پرفيوم است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۰:۰۸ ] [ عطر بازار ]

عوددر واقع واكنش ايمني بصورت ترشحاتي از سمت درخت (علي الخصوص درخت آكويلاريا و ژيرنوپس) و حضور قارچ ها و آفت‌هاي گياهي و انگل ها و بيماري ها كه با ترشحاتي چسبناك و قهوه اي رنگ بر روي تنه‌ي درخت شناحته مي‌شوند خواهد بود. در زمان‌هاي قديم اين ترشحات را جمع آوري‌ كرده و مدتي در ظرف هاي سفالي ريخته و بعد از آن استفاده مي‌كردند. بعد از مدتي گزارشاتي مبني‌ بر واكنش پوستي برخي مصرف كنندگان به مجامع بهداشتي رسيد. به همين دليل شيوه اسانس‌گيري را تغيير دادند. به اين شيوه كه تنه‌ي درخت ها رو تحت فشار co2 اسانس‌گيري و سپس آفت زدايي كرده و آن را در محفظه هايي به مدت يك‌تا چند سال نگه داري‌ مي‌كنند. اين پروسه باعث بالاتر رفتن قيمت عود ميشود به صورتي كه گاه قيمت يك‌ كيلو عود به ۲۰ هزار دلار مي‌رسد. به همين دليل بعدها عده‌اي تلاش هايي زيادي جهت ساختن شكل سنتتيك‌ آن كردند.

عود oud

عود oud

اين سوال پيش مي آيد كه عود طبيعي اين روزها در عطرسازي‌ها براي ساخت عطر و ادكلن استفاده مي شود؟
عود بر ‌دو گونه استعود طبيعي و عود سنتتيك‌.

ويژگي هاي رايحه اين دو به طور ساده اينگونه است:

عود طبيعي:به طور كلي ويژگي رايحه عود طبيعي اينگونه ست: بالزاميك، وودي، شيرين و دودي‌.

-انواع عود طبيعي:

عود لائوس: داراي رايحه‌اي چوبي، بالزاميك و سركه اي و‌غوره اي، شيرين و ترش، و كثيف و چرمي و حيواني، كه بويي مثل انگور غوره شده اما شيرين دارد.‌ مثال: عود در اپيك آمواژ.
عود تايلندي: شديدا چوبي و تا حدي آروماتيك و نزديك به بوي صندل وود و مقداري هم حيواني. بويي شبيه بوي گلاي خشك شده لابه لاي كتاب اما كمي غليظ‌تر. مثال: عطر عود وود تام ‌فورد‌.‌
عود كامبوجي: روشن اما بخوري. قوي و تنباكويي(با مزه ي آلبالويي) تنباكو عود تام فورد از نمونه هاي بد اين عود است. مي‌شود گفت بوي سم گونه و گياهي و دارويي و سمي.
عود عربي: بالزاميك، چوبي، شيرين و چسبناك و تلخ و غليظ. سنگين و نافذ و بخوري و گرم. نمونه آن در طبيعت: ميوه ي گنديده اما كمي تلخ تر و قوي تر شبيه به بوي قره قوروت يا لواشك هاي لقمه اي اما با ترشي كمتر. نمونه هاي اين عود ها راگهگاه در كارهاي روبرتو كاوالي مشاهده مي‌كنيم. ولي به طور‌كلي اكثرا در‌خود برندهاي عربي ديده مي‌شوند. يكي از رفرنس‌هايش را مي‌شود ال عود از ل آرتيزان‌ معرفي كرد‌.

ادكلن عودي-oud fragrance

ادكلن عودي-oud fragrance

عود سنتتيك: چوبي و تلخ يا استوني (بوي لاك پاك كن) يا الكلي. دودي و سوخته صد در صد “غير بالزاميك

نكته: عود سنتتيك هيچ وقت نمي‌تواند بالزاميك باشد. يكي از دلايل پروسه بالزاميك شدن عود اين است كه عود را وقتي استخراج ميكنند بايد چند سال به همان حالت بماند (شبيه به اتفاقي كه در شراب گيري‌استفاده مي‌شود)‌. ضمن اينكه حضور ‌متانول چوب در اين پروسه الزامي است. به همين دليل در بعضي‌ از عطرها به جهت اينكه مشخص نشود كه عود سنتتيك‌ استفاده شده و براي اينكه رايحه‌اي مشابه با عود طبيعي بسازند به عود سنتتيك، مقداري لامي يا بنزويين يا رزين اضافه كرده تا نقطه ضعف (بالزاميكي‌نبودن ) را اصلاح و جبران كنند.
بوي عود بسته به جنس ظرفي كه عود در آن نگهداري مي‌شود تغيير ميكند.

ادكلن عودي-oud fragrance

ادكلن عودي-oud fragrance

عود هرچه بيشتر بماند بالزاميكي‌تر و اصطلاحا ملس تر مي‌شود. در بالا به اين نكته اشاره كرديم كه مبلغ يك كيلو عود مرغوب حدود ۲۰ هزار دلار مي‌شود. يعني معادل هرگرم بيست دلار. يعني براي خريد يك عطر عودي كه نيازمند به حضور چهار‌تا شش گرم عود است بايد رقمي‌ حدود سيصد هزار تومان هزينه كنيم. به همين دليل از عود سنتتيك يا تركيبي از سنتتيك و طبيعي استفاده مي‌شود. از اساتيد بي بديل عود مي‌توان  آقايان اجمل ، عبدالصمد القرشي، جنيد عالم و مجيد مظفر اترج نام برد. تسلط اين اساتيد به عود بي نظير و شگفت انگيز است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۲۸:۰۶ ] [ عطر بازار ]

به اين دليل كه بستر زندگي انسان طبيعت است، و هميشه از آن تاثير گرفته شده، پس در طب سنتي و اسلامي، صاحبنظران به طبيعت نگاه دقيقي داشته و با توجه به طبع هر چيز، ميزان و نحوه استفاده يا عدم استفاده از حيوانات، گياهان و…….را بيان كرده‌اند.

با استشمام هر عطري در بدن حالتي پديد مي آيد كه موجب بوجود آمدن حالاتي مثل گرمي، سردي، انرژي، بيحسي و بيحالي يا آرامش و يا رخوت و سستي، فراموشي و يا تيز هوشي مي گردد.

عطر ها  و ادكلن هاغذاي مغز به حساب مي آيند و ما بايد بر اساس اصول و قواعدي از آن عطرها بهره بگيريم. اگر از اين قواعد استفاده نكنيم عطرها ميتوانند براي ما عوارضي بوجود بياورند.

طبع سرد و طبع گرم

طبع سرد و طبع گرم

مثلا يك فرد گرم مزاج با استشمام بوي عطر گرم مزاج ممكن است دچار سردرد شود ولي همين بوي گرم ممكن است موجب آرامش فرد سرد مزاج گردد.

بر عكس اين حالت وقتي فرد سرد مزاج بوي ترشي و يا هر بوي سرد ديگري استشمام كند موجب سردرد و سستي مغز و بي حوصلگي وي مي شود. از اين رو لازم است مزاج عطرها را بدانيم، عطر گل محمدي، گل مريم، گل ياس، عطر تيروز عطرهاي گرم و لطيف هستند، عطرهايي مانند بوي مشك و بوي چوب خيلي گرم است.

بوي سركه، آب ليمو، ترشي ها، بوهاي اسيدي و بوي تعفن از بوهاي سرد هستند، بوي مواد شيميايي مانند تينر، وايتكس، بنزين، نفت، استريل كنندها اثرات سردي بخشي براي مغز دارند و بوهاي سرد تعريف مي شوند و استمرار استشمام آن بوها موجب اختلال اعصاب و حتي فراموشي مي شود.

البته نكته مهم ديگر فصل مناسب هر عطر است. عطرهاي گرم را بهتر است در فصول سرد سال و مراسم شبانه استفاده كرد و عطرهاي خنك را در فصول گرم سال و امور روزمره.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۲۶:۳۳ ] [ عطر بازار ]

طريقه درست اسپري عطر و ادكلن چيست؟

مولكولهاي عطر را سركوب كرديد!!!!!

معنى اين جمله از نظر شما چيست؟
اكثر افراد هنگام تست كردن يك عطر اين جمله را از فروشندگان شنيده‎‎اند. دقيقا هنگاميكه عطر را روي دستتان اسپري كرديد و به هم ماليديد، فروشنده به شما ميگويد كه بوي عطر را سركوب كرديد، مثل له كردن يك انگور روي پوستتان است. اين نكته را بدانيد كه ماليدن مچهاي دست به يكديگر، هرچيزي را در سطح مولكولي ازبين ميبرد.
يك عطر مخلوطى از روغن هاى معطر است كه در ميزان فراريت با هم تفاوت دارند، در واقع رايحهى يك عطر مانند گروه خوانندگان كر با صداهاى متفاوت از صداى بلند تا صداى بم است.

طريقه درست اسپري عطر و ادكلن

طريقه درست اسپري عطر و ادكلن

نتهايي كه در آغازين ظاهر ميشوند از فرارترين نتها هستند. براى مثال نتهاى مركبات و گياهان مانند صداى بلند يك عطر هستند كه در ابتدا به مشام ميرسند و كم كم اين بو به سمت صداى كمتر يعنى نت ميانى با فراريت كمتر و رايحه ى سنگينتر حركت ميكند. هر چقدر كه پوست گرمتر باشد ميزان تبخير نت اوليه بيشتر ميشود در نتيجه اگر شما دستهايتان را به هم بماليد دست شما گرمتر ميشود ودرنتيجه نت اوليه زودتر تغير مسير ميدهد و رايحه سريعتر به سمت نت ميانى حركت ميكند.

نكته مهم در تست عطر و ادكلن اين است، زمانى كه عطر را بر روى دست خود اسپرى كرديد اجازه دهيد كه اين نقطه خشك شود و الكل عطر تبخير شود بعد آن را بو كنيد، چرا كه بو كردن عطر قبل از آن كه الكل آن تبخير شود باعث انحراف درك بوى شما از عطر ميشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۲۴:۴۱ ] [ عطر بازار ]

هرگز تاثير يك عطر خوب در اولين برخورد و ملاقات را دست كم نگيريد . بوي خوب و استفاده هوشمند از عطر در اعماق وجود مخاطب نفوذ كرده و فضا را براي آغاز يك مكالمه دوستانه ، قراري كاري و يا عاشقانه فراهم مي سازد .
تصور كنيد يك قرار بسيار مهم در كافه و يا رستوراني داريد . شايد اين اولين ملاقات شما باشد . اما اگر دوست نداريد اين ملاقات آخرين ملاقات شما باشد بايد به نكاتي توجه كنيد . مهمترين نكته چگونگي اين حضور و مثبت سازي فضاي گفتگوست . لباس خوب ، آرايش مناسب ، روي خوش و خندان و بوي خوش و فرحبخش بخشي ازين پيش نيازهاست .
دسته اي از افراد هميشه توجه ويژه اي به اين نكات دارند، و آن دسته عمدتا چهره هايي مشهور و محبوبند . بازيگران ، خوانندگان ، كارآفرينان ، نويسندگان ، وكلا ، مهندسين ، تجار و
در اين ميان بازيگران و چهره هاي سرشناس هاليودي دامنه مخاطبيني فراگيرتر دارند .
ما در اين مقاله ۱۰ چهره هاليودي و ۱۰ عطر محبوب آنها را به شما معرفي مي كنيم .

۱- آنتونيو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage
بازيگر Desprado عطري از خانواده مركبات از برند محبوب كريستسن ديور را مي پسندد . عطري كه بوي ليموي تازه را در فضا منتشر مي كند و در قلب خود به بوي خوش چوب مي رسد . عطري ايده آل براي چهار فصل سال . مطمئن باشيد وقتي اين عطر را زديد از هر جايي كه رد شويد سرها به سمت شما خواهند چرخيد . اين عطر مرموز و احساس برانگيز نماد قدرت مردانه بشمار مي رود.

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود آنتونيو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود آنتونيو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage

۲- آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver
عطري نا تمام براي روزهاي خوب بهاريعطري كه هرگز كهنه و تكراري نخواهد شد . بله، عطر محبوب آرنولد بوي چوبي دارد كه با رايحه پر طراوت ليمو احاطه شده است . اما آقاي بازيگر هوشمندانه عطر انتخاب كرده است . عطري كه مبين وجوهي از شخصيت و كاراكتر فردي و سينمايي اوست . قدرتمند ، عضلاني و مردانه . نت بالايي ليمو كه نشاني از طراوت و سرزندگي و شادابي است و در نت پاياني رايحه چوب نمادي از قدرت و صلابت و رايحه توتون و تنباكو نماد مردانگي و خس و خس و فلفل و جوز نشاني از تندي و تيزي . اين همان چيزيست كه كاراكتر سينمايي آرنولد را در خاطره ها تشديد مي كند .

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver

۳- اشتون كاچر :  lanvin Arpege Pour Homme
در شبي زمستان اين عطر را اسپري كنيد و مطمئن باشد همسرتان دوستش خواهد داشت . عطري جديد كه در مقايسه با عطرهاي مشابه خود تابناك جلوه مي كند . عطري كه آميزه ايست از رايحه پرتقال تلخ كه با بوي ياس و وانيل متعادل شده و توانسته است محبوبيتي خاص در ميان ساير عطرهاي با تركيب مشابه كسب كند.

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود اشتون كاچر : Arpege Pour Homme

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود اشتون كاچر : Arpege Pour Homme

۴- براد پيت: Lorenzo Villoresi Musk
برد پيت از ميان عطرها عطري با پايه مشك را دوست دارد . نت آغازين مشك آغشته به رايحه چوب صندل ، خزه بلوط با همراهي هل است كه در سرتاسر حضورش مشك ملازم پايان ناپذير اين حضور معطر است .

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود براد پيت: Lorenzo Villoresi Musk

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود براد پيت: Lorenzo Villoresi Musk

۵- هاگ جكمن : Tom Ford Grey Vetiver
شايد تام فور موفقيت اين محصولش را مديون امضاي هاگ جكمن است . Grey Vetiver يكي از برترين و محبوب ترين عطرهاي جهان بشمار مي رود. عطري با نشاط و بسيار احساس برانگيز كه بارز ترين ويژگي آن در پخش و ماندگاري بالا است. اين عطر كاريزماتيك با رايحه اصلي و غالب “خس خس” همچون ديگر محصولات تام فورد جزو محبوترين و پرفروش ترين عطرهاي دنيا بحساب مي آيد و مخصوص مردان جنتلمن، شيك پوش و سخت پسند است.

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود هاگ جكمن : Tom Ford Grey Vetiver

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود هاگ جكمن : Tom Ford Grey Vetiver

۶- لئوناردو دي كاپريو : Annick Goutal Eau D’Hadrien

هر چند اين محصول كه آنيك گوتال عطار آن است برنده چند جايزه معتبر شده است، اما به نظر ميرسد كه استفاده دي كاپريو ازين عطر اعتبار آن را فزوني بخشيده است . عطري با بوي تازه مركبات . با تركيبي از اسانس ليمو ، ماندارين ، پرتقال و ليموي سيسيلي و گريپ فروت . اگر شما خصوصياتي كه در فيلمهاي گتسبي بزرگ و جانگو از لئوناردو دي كاپريو به ياد داشته باشيد، متوجه خواهيد شد كه چرا اين عطر محبوب لئو است.

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود لئوناردو دي كاپريو : Annick Goutal Eau D’Hadrien

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود لئوناردو دي كاپريو : Annick Goutal Eau D’Hadrien

۷- جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger

۸- جودي لاو : Paul Smith Extreme

اين هنرپيشه انگليسي هم اين عطر رو ميپسنده كه توسط خانه عطر پل اسميت توليد شده. رايحه اي كه از نت هاي ليمو شروع ميشود و به سمت نت هايي از مشك و روايح چوبي برزيلي ميرود.
تازه و عجيب!. اين عطر احتمالاً توجه افراد زيادي رو به سمت شما جلب خواهد كرد.

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود جودي لاو : Paul Smith Extreme

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود جودي لاو : Paul Smith Extreme

۹- پيرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed

اگر چه در اينجا گفته ميشه كه اين ادكلن مورد علاقه Pierce Brosnan هست، ولي ناگفته نماند اين عطر مورد علاقه بسياري از هنرمندان معروف و سلبرتي هاي ديگر هم هست.
اين عطر به شما قدم زدن در حومه ايرلند رو تداعي ميكنه. اين عطر تند و مردانه ، مختص مرداني داراي اعتماد به نفس و نيرومند است . Green Irish Tweed ادكلن مورد علاقه پرنس Charles و Michael Douglas بازيگر هاليوود نيز مي باشد. اين ادكلن در سال ۱۹۸۵ توسط كمپاني Creed معرفي شده است .

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود پيرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود پيرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed

۱۰- رابرت داوني : Gendarme V

عطر مورد علاقه بازيگر فيلم مرد آهنين هم Gendarme V هست. عطري با خصوصيات منحصر به فرد و مجذوب كننده

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود رابرت داوني : Gendarme V

عطر ادكلن بازيگر معروف هاليوود رابرت داوني : Gendarme V

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۲۲:۲۲ ] [ عطر بازار ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ][ ۱۷۵ ][ ۱۷۶ ][ ۱۷۷ ][ ۱۷۸ ][ ۱۷۹ ][ ۱۸۰ ][ ۱۸۱ ][ ۱۸۲ ][ ۱۸۳ ][ ۱۸۴ ][ ۱۸۵ ][ ۱۸۶ ][ ۱۸۷ ][ ۱۸۸ ][ ۱۸۹ ][ ۱۹۰ ][ ۱۹۱ ][ ۱۹۲ ][ ۱۹۳ ][ ۱۹۴ ][ ۱۹۵ ][ ۱۹۶ ][ ۱۹۷ ][ ۱۹۸ ][ ۱۹۹ ][ ۲۰۰ ][ ۲۰۱ ][ ۲۰۲ ][ ۲۰۳ ][ ۲۰۴ ][ ۲۰۵ ][ ۲۰۶ ][ ۲۰۷ ][ ۲۰۸ ][ ۲۰۹ ][ ۲۱۰ ][ ۲۱۱ ][ ۲۱۲ ][ ۲۱۳ ][ ۲۱۴ ][ ۲۱۵ ][ ۲۱۶ ][ ۲۱۷ ][ ۲۱۸ ][ ۲۱۹ ][ ۲۲۰ ][ ۲۲۱ ][ ۲۲۲ ][ ۲۲۳ ][ ۲۲۴ ][ ۲۲۵ ][ ۲۲۶ ][ ۲۲۷ ][ ۲۲۸ ][ ۲۲۹ ][ ۲۳۰ ][ ۲۳۱ ][ ۲۳۲ ][ ۲۳۳ ][ ۲۳۴ ][ ۲۳۵ ][ ۲۳۶ ][ ۲۳۷ ][ ۲۳۸ ][ ۲۳۹ ][ ۲۴۰ ][ ۲۴۱ ][ ۲۴۲ ][ ۲۴۳ ][ ۲۴۴ ][ ۲۴۵ ][ ۲۴۶ ][ ۲۴۷ ][ ۲۴۸ ][ ۲۴۹ ][ ۲۵۰ ][ ۲۵۱ ][ ۲۵۲ ][ ۲۵۳ ][ ۲۵۴ ][ ۲۵۵ ][ ۲۵۶ ][ ۲۵۷ ][ ۲۵۸ ][ ۲۵۹ ][ ۲۶۰ ][ ۲۶۱ ][ ۲۶۲ ][ ۲۶۳ ][ ۲۶۴ ][ ۲۶۵ ][ ۲۶۶ ][ ۲۶۷ ][ ۲۶۸ ][ ۲۶۹ ][ ۲۷۰ ][ ۲۷۱ ][ ۲۷۲ ][ ۲۷۳ ][ ۲۷۴ ][ ۲۷۵ ][ ۲۷۶ ][ ۲۷۷ ][ ۲۷۸ ][ ۲۷۹ ][ ۲۸۰ ][ ۲۸۱ ][ ۲۸۲ ][ ۲۸۳ ][ ۲۸۴ ][ ۲۸۵ ][ ۲۸۶ ][ ۲۸۷ ][ ۲۸۸ ][ ۲۸۹ ][ ۲۹۰ ][ ۲۹۱ ][ ۲۹۲ ][ ۲۹۳ ][ ۲۹۴ ][ ۲۹۵ ][ ۲۹۶ ][ ۲۹۷ ][ ۲۹۸ ][ ۲۹۹ ][ ۳۰۰ ][ ۳۰۱ ][ ۳۰۲ ][ ۳۰۳ ][ ۳۰۴ ][ ۳۰۵ ][ ۳۰۶ ][ ۳۰۷ ][ ۳۰۸ ][ ۳۰۹ ][ ۳۱۰ ][ ۳۱۱ ][ ۳۱۲ ][ ۳۱۳ ][ ۳۱۴ ][ ۳۱۵ ][ ۳۱۶ ][ ۳۱۷ ][ ۳۱۸ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب