عطر
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 27
دیروز : 200
افراد آنلاین : 1
همه : 77426
چت باکس

” آلبرتو موريلاس ” اهل اسپانيا ، يك عطار خود آموخته ، با حساسيت هنري عالي است. آلبرتو موريلاس متولد سال ۱۹۵۰ ميلادي در سوياي اسپانياست. دوران كودكي آلبرتو در اسپانيا سپري شد.در نوجواني مقاله اي در مورد خانه ي مُد “ژان-پل گالتيه” الهام بخش وي ميشود تا به دنبال يادگيري مهارت و حرفه اي در صنعت عطر سازي برود. به همين منظور در هجده سالگي وارد مدرسه ي هنرهاي زيبا در ژنِو ميشود و پس از تلاشهاي بي وقفه در يادگيري اصول و شيوه هاي عطر سازي كه غالباٌ بصورت خود آموز و انفرادي صورت گرفته بود؛ موريلاس در سال ۱۹۷۰ بعنوان عطر سازي جوان؛ وارد بزرگترين توليد كننده ي اختصاصي عطر و اسانس يعني “فيرمينچ” شد.اين خود آموزي ها موجب شد تا آلبرتو خيلي زود سبك منحصر بفرد خويش را توسعه دهد.او در ذهن خود روايح را بصورت رنگهاي مختلف تجسم مي نمود تا از اين طريق بتواند آزادانه آنان را دسته بندي كرده و بكار گيرد. او در سال ۱۹۷۵ به نيويورك سفر كرد و شش سال بعد با پروژه ي عطر لو موست دو كارتيه – Le Must de Cartier” ، اولين كار ش را با “كارتيه” آغاز كرد . آلبرتو بطور وسيعي مواد اوليه را مطالعه كرده و پروژه هاي مختلفي را به عهده گرفته است و خالق تعداد بيشماري از پرفروشترين عطريات ميباشد . در سال ۲۰۰۳ نيز بهترين جايزه ي عطاري يعني فرانسوا كتي – Francois Coty” ، به او تعلق گرفت .

آلبرتو موريلاس-Alberto Morillasآ

لبرتو موريلاس-Alberto Morillas

اين آموزش ها و تجربيات شخصي موجب شده اند تا آثار موريلاس بر اساس قالب هاي ذهني منحصر بفرد و در شكلهاي متعدد خلق شوند و از هيچ يك از قوانين و اصول متداول و مرسوم پيروي ننمايند. آلبرتو هيچ محدوديتي براي بكارگيري مواد اوليه براي شيوه هاي متعددي كه مد نظر دارد قائل نميشود.همچنين او همواره زمان زيادي را به تحقيق و دنبال كردن علاقمندي هاي خويش اختصاص ميدهد.

يكي از مهمترين نكاتي كه لازمه بهش اشاره كنم اين هست كه آلبرتو موريلاس طراحي خود آموخته ست ، در واقع او هيچ دوره تخصصي مربوط به اين كار رو نگذرونده و به صورت تجربي اين كارو انجام مي ده و جالب تر اينكه بسياري از بهترين و پر فروش ترين ادكلن هايي كه برنده جوايز شدن ، فروش بالايي در كل جهان و به خصوص در ايران داشتن اغلب از اين طراح مشهور بودن !!!!!

نام چند نمونه از كارهاي معروف موريلاس :

۱- بولگاري اومنيا – Bulgari Omnia

۲- كنزو فلاور- Flower by Kenzo

۳- بولگاري بي ال وي مرد و زن – Bvlgari BLV /  women and men

۴- سي كي وان -CK One

۵- كارولينا هررا ۲۱۲- Carolina Herrera ۲۱۲

۶- كارولينا هررا ۲۱ س ك سي -۲۱۲ se*y

۷- ژيوانشي پي -Givenchy Pi

۸- آكوا دي جيو -Acqua di gio

۹- ورساچه برايت كريستال – Versace bright crystal

موريلاس در مورد استفاده از مواد طبيعي بسيار سخت گير است و كيفيت اثر مهم ترين موضوعي است كه وي هيچ گونه سازش و انعطافي در مورد پايين بودن سطح آن نشان نميدهد و تركيبات طبيعي را به قدري مهم مي داند كه معتقد است بدون آنها نمي تواند عطر جديدي بسازد.او از تركيبات طبيعي بديع و نفيس و نيز مواد صنعتي خاص و منحصر بفردي كه در فرمينچ ساخته ميشود بهره مي گيرد و معتقد است كه قرار نيست عطري نيش و خاص ارائه دهد؛بلكه هدفش ارائه ي اثري متفاوت و شگرف است.اين نكته سنجي ها و دقت؛ در ساير بخشهاي فعاليتش نيز به چشم ميخورد و مي گويد:واقعاٌ نمي دانيد كه چه زماني بايد متوقف شويد.براي ساخت يك عطر تغييرات و معادل سازي هاي بسيار زيادي انجام مي دهم و در نهايت يكي را انتخاب مي نمايم.

موريلاس با اين ديدگاه كه هيچ چيز كامل و مطلق نيست و كمال محض خسته كننده است؛اعتقاد دارد كه گاهي از اوقات روايح زيبا بخاطر نقصي كه در تركيب وجود دارد جلوه گر ميشوند.او بخوبي از قدرت بزرگ نقايص آگاه است و ميداند اين موضوع تا چه حد مي تواند جهت اجراي عالي يك ايده موفقيت آميز باشد و يا اينكه كار را به اتمام برساند.از همين رو استعداد وي در آشكار نمودن طبيعت واقعي زيبايي آثارش نهفته است.
موريلاس از سفرهاي متعدد و اكتشافات مختلفي كه موجب گسترش دايره ي الهامات و ايده هاي او شده اند؛بعنوان يكي از مهم ترين داشته هاي خويش ياد ميكند و با پذيرفتن جهان پيرامون خويش بعنوان منبع اصلي ايده پردازي معتقد است كه يك ايده ي ناب ممكن است در هر مكان و در لحظه اي غير منتظره شكل گيرد.آغاز هر روز براي موريلاس به مثابه يك كاوش تازه در جهان است تا با تأثير گرفتن از موضوعي تازه؛رايحه اي جديد كشف نمايد.پس از سالها فعاليت در اين عرصه و خلق حدود سيصد عطر هنوز هم با حرارت و شوق از عطر مي گويد:”بدون حضور عطر در زندگي ام؛ نمي توانم به زندگي ادامه دهم.عطر در من جاري است؛زماني كه ميخوابم و هر گاه كه بيدار مي شوم؛ عطر حضور دارد!”

استاد خودساخته ي جذاب، متواضع و شوخ طبع و با نشاط جهان عطر را مي توان از ماندگارترين هنرمندان اين عرصه دانست.مردي كه سه كلمه ي قدرت،صراحت بيان و شفافيت را عامل توفيق شيوه ي عطر سازي خويش ميداند و هر ساخته ي خود را همچون فرصتي براي مكاشفه در نظر مي گيرد.

آلبرتو موريلاس در سال ۲۰۰۳ موفق به دريافت جايزه ي معتبر “فرانسوا كوتي” شد و در سال ۲۰۱۵ به توليد عطرهاي “ميزِنزير -Mizensir” مشغول شد كه تا به امروز ۱۷ عطر با استفاده از مواد طبيعي مورد علاقه ي خويش كه با استفاده از شيوه هاي سنتي و اصيل عطر سازي ساخته ميشوند در قالب اين برند عرضه كرده است.

جستجوهاي مرتبط:

آلبرتو موريلاس

Alberto Morillas


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۸:۰۶ ] [ عطر بازار ]

حميد مرآتي كاشاني-Hamid Merati Kashani طراح ايراني الاصل كمپاني عطر سازي Firmenich است.ايشان در استخدام  شركت فرمِنيخ سوئيسي بوده و در كشور امارات، شهر دبي نيز، براي اين شركت فعّاليّت مي نموده است. وي از معدود عطاران ايراني است كه به شهرت جهاني رسيده است. لازم به ذكر است بيشتر طرح هاي آقاي كاشاني، شرقي -oriental-و با استفاده از مواد اوليه در خاورميانه و ايران است.

 

حميد مرآتي كاشاني-Hamid Merati Kashani-

حميد مرآتي كاشاني-Hamid Merati Kashani-

تعداد طراحي هاي Hamid Merati Kashani تا كنون ۱۸ عطر است.ازميان آنها دو عطري كه براي كمپاني مارلي طراحي نموده طرفداران بسياري دارد. اولين آنها عطر مارلي پگاسوس است و دومي ادكلن ليتون مارلي است كه در سال ۲۰۱۶ وارد بازارشد.

عطر ادكلن مارلي پگاسوس-Parfums de Marly Pegasus

مارلي ليتون -Layton - Parfums de Marly

مارلي ليتون -Layton – Parfums de Marly

ازميان عطرهاي زنانه نيز ميتوان به هالووين بلو دراپ و والنتينا رزا اسولتو اشاره نمود كه از كارهاي معروف ايشان است.تعدادي از كارهاي ايشان به اين شرح است:

۱-هالووين بلو دراپ – Halloween Blue Drop

۲- اوريفليم وي آي پي نايت – VIP Night از  Oriflame

۳-مارلي پگاسوس-Pegasus – Parfums de Marly

۴-مارلي ليتون -Layton – Parfums de Marly

۵-مارلي دارسي -Darcy – Parfums de Marly

۶-والنتينا مير اسولتو – Valentina Myrrh Assoluto

۷-والنتينا رزا اسولتو – Valentina Rosa Assoluto

لينكهاي مرتبط:

حميد مرآتي كاشاني

Hamid Merati Kashani


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۴:۵۶ ] [ عطر بازار ]

ترديدي وجود ندارد كه “لورنزو ويلورسي” و آثار جاودانه اي كه او در قالب عطرهاي لاين اختصاصي خود به يادگار گذاشته است؛ در زمره  آثاري هستند كه شايستگي تحسين و به تصوير كشيده شدن در قاب جاودانگي را دارند.

لورنزو ويلورسي هنرمندي ويژه است كه مسير خود را از چرخه پيچيده و پر هياهوي عطرسازي صنعتي و تجاري، جدا كرده و با الهام از تاريخ، فرهنگ، هنر و شيوه هاي سنتي و فاخر عطرسازي، دنياي مستقل و منحصربفرد خود را شكل داده است. ويلورزي با سفر الهام بخش و اثرگذار خود به شرق و خاورميانه، به نگرش ويژه اي دست يافت كه اين ديدگاه عميق، تأثير بسزايي در خلق آثاري برجسته و ممتاز بدست اين هنرمند داشت. تعهد به شيوه ها و فضاهاي كلاسيك و ويژه عطرسازي كه در فلورانس شكل گرفته اند؛ در تلفيق با فضاي غني و پيچيده تاريخ و فرهنگ خاورميانه و ديگر نقاط بكر و اسرار آميز جهان، اين امكان را براي ويلورزي فراهم ساخت كه در آثار خود، مرزها و تعاريف موجود را زيرپا گذاشته، در هم بشكند و مرزبندي و تعاريف جديدي كه مختص خود او هستند را به جهان عطر ارائه دهد. شاكله آثار و عطرهاي لورنزو، بر پايه چنين فضا و ايده هايي شكل گرفته و در قالب تركيبي قدرتمند و منسجم، ارائه مي شوند تا بدين ترتيب، خانه عطرسازي “لورنزو ويلورزي” در سال ۱۹۹۰ راه اندازي شود.

لورنزو ويلورسي وومو-Lorenzo Villoresi

لورنزو ويلورسي وومو-Lorenzo Villoresi

نخستين آثاري كه از خانه ويلورزي ارائه شد، به سفارش خانه “فندي” و در قالب مجموعه اي از شمع هاي معطر، خوشبو كننده هاي اتاق و پوت-پوري (ظروفي معطر كه با تركيب ادويه ها و انواع گل ها پر مي شوند)، ارائه شد. اما خلاقيت و نگاه ويژه لورنزو، در حصار محدود ماركت نمي گنجيد و او، كار بر روي تركيبات و فضاهاي مد نظرش را با تلاش بي وقفه ادامه مي داد. در سال ۱۹۹۳ نخستين عطر خانه لورنزو ويلورزي معرفي شد. “وومو -uomoعنوان اين عطر است. اثري عميق و ارزنده كه نمايشي باشكوه از جغرافيا و اقليم ويژه ايتاليا و رسومات و فرهنگ اين سرزمين ارائه مي دهد. يك تركيب آروماتيك غني كه با چهره مفرح، تلخ و پر انرژي مركبات، وجه گياهي و تميز اسطوخودوس، حجم بالايي از نوت هاي آروماتيك و البته نوت قدرتمند برگ بو با فضايي تلخ، گياهي و ويژه شكل گرفته است. “دونا”، دومين عطر خانه بود كه پس ازوومومعرفي شد. “دونا-donnaعطر گل بو و نفيسي از همراهي عصاره هاي گرانبهاي رز و زنبق است كه با ميخك صدپر و بنفشه، چهره اي درخشان و اغواگر پيدا كرده و بر بستري نرم و دلچسب از ايلنگ و ياس، در پايه اي از مشك و نوت هاي چوبي، كامل مي شود.

لورنزو ويلورسي دونا-Lorenzo Villoresi

لورنزو ويلورسي دونا-Lorenzo Villoresi

پس از موفقيت درخور توجه اين دو عطر زيبا، ويلورزي در ادامه، مجموعه اي از آثار ويژه و قدرتمند خود را ارائه مي كند. عطرهايي متفاوت و پيچيده كه بر اساس يكي از آكوردهاي اصلي و پركاربرد در عطرسازي سنتي، ساخته شده اند- در اصطلاح به اين عطرها مونو تم گفته ميشود. حجم بالايي از ادويه هايي مانند فلفل، دارچين و هل كه گرماي سركش و راز آلود خود را در فضايي سبز و منحصر بفرد كه با نوت هايي مانند سرو، جوانه صنوبر، اكاليپتوس و برگ بو شكل گرفته است؛ ارائه مي كنند و اين رايحه عميق و ناب را بر بستري از نوت هاي آروماتيك جاري مي سازد در عطراسپايزي-Spezieمحصول ۱۹۹۴ يكي از اين عطرهاست. در همين سال، عطر متمايز و ويژهوتيور-vetiverمعرفي مي شود. عطري چوبي و قدرتمند از همراهي پچولي با وتيور كه در لايه هايي از خزه، باريجه، نوت هاي سبز و ادويه ها، فضايي بكر و پيچيده را خلق مي كندادكلن “مسك” محصول سال ۱۹۹۵، ديگر اثر ويلورزي است كه با ايده پرداخت به يك نوت اصلي ساخته شده است. اثري زيبا و اغواگر از همراهي وجوه حيواني و طبيعي مشك كه به زيبايي با تار و پودي از چهره اغواگر و پودري آن در هم تنيده شده اند و با نوت هاي وانيل، رز و شمعداني برجسته و در پايه اي از عنبر، صندل، خزه بلوطي و باريجه، كامل شده است. “صندلو-Sandalo، ديگر عطر “مونوتِم” ويلورزي در سال ۱۹۹۵ بود. تركيبي صادق، ساده و گيرا كه روح كولون هاي كلاسيك را در خود دارد و با شخصيت برجسته اي از صندل و وتيور، در فضايي خاكي و گل بو كه در پايه هاي از آكورد آمبر (اوپوپوناكس، لادن و پچولي)، به اثري ممتاز و متمايز تبديل شده است. پيچيدگي هاي ساده، ظريف، آرامش بخش و خاطره انگيزي كه با برجسته كردن نوت پچولي در عطري با همين عنوان كه در سال ۱۹۹۶ به تصوير كشيده شد؛ تحسين همگان را بر انگيخت. “پچولي-Patchouliعطري ويژه با محوريت پچولي است كه با لمس ظريفي از نوت هاي گل بو و غناي صمغ ها، در فضايي خاكي و خزه اي كه با نوت تنباكو مستحكم شده است؛ ادغام شده و در پايه اي پيچيده و خيال انگيز از سدر و صندل، فرود مي آيد. “وايلد لاوندرنيز در سال ۱۹۹۶ ارائه شد. يك تركيب آروماتيك كلاسيك باشكوه كه از همراهي برگ بو، رزماري و ادويه ها با اسطوخودوس شكل گرفته و در پايه اي از باريجه، صمغ المي و زنبق، چهره اي مدرن و فاخر به خود مي گيرد. در سال ۱۹۹۷، ويلورزي، وجه تازه و شگفت انگيزي از آفرينش خود را با عطر “اينسنسي” به نمايش گذاشت. “اينسنسي-Incensiعطري پيچيده و قدرتمند است كه در فضاي عظيم و بي نظيري از انواع صمغ ها شكل گرفته است. مر، المي، لادن و بنزويين، نمايشي بي نظير از بخور را در قاب قدرتمندي از دارچين به نمايش مي گذارند تا اينسنسي، يكي از آثار منحصربفرد و مرجع چند دهه اخير باشد.

پس از موفقيت چشمگير ويلورزي با عطرهاي ويژه و نابي كه در سال هاي نخست فعاليت لاين اختصاصي خود ارائه كرد؛ اكنون او بعنوان چهره اي برجسته و هنرمندي با ايده هاي خلاقانه و بكر، در جهان عطر شناخته مي شد. ويلورزي، نخستين دهه از فعاليت هاي خود را با شاهكار جاودانهپايپر نيگرام –Piper Nigrumبه پايان رساند. انفجاري از نوت هاي ادويه اي مانند ميخك خشك، فلفل، دارچين و زيره كه بر بستري سبز و گياهي، چهره اي مدرن و عميق به خود مي گيرد. اين فضاي منحصر بفرد با لمسي از رايحه خاص و برجسته آكورد رازيانه، در پايه اي خشك و تاريك از صمغ ها ادغام مي شود تا شكوه رايحه بي مانند و ناب خود را به اوج برساند. “پايپر نيگرام-Piper Nigrum، يكي از آثار برجسته و ممتاز عطرسازي مدرن است كه بيانگر تبحر لونرنزو در تلفيق فضاهاي اسرار آميز و بكر با مفاهيم مدرن و البته ريشه هاي عطرسازي فلورانس است.

در سال ۲۰۰۰، دو اثر موفق ديگر به مجموعه آثار خانه اضافه شد. همراهي درخشان و ايندوليك مركبات و شكوفه ها با حجم بالايي از نوت هاي سبز و آروماتيك، بر بستري پودري و صمغي درديلمان-Dilmunو عطر اغواگر و عميقتيِنت دي نِيژ-Teint de Neigeكه تفسير بديع و خلاقانه لورنزو از رايحه پوست است. اثري فاخر از همراهي وجوه پودري و غني مشك با نوت هاي پودري و گل هايي نظير رز و آفتاب پرست، رايحه اي چالش بر انگيز، فاخر و اغواگر را به اين عطر نفيس بخشيده است. در سال ۲۰۰۱، ويلورزي با يك عطر برجسته و زيباي ديگر باز مي گردد. نمايش زيبايي از گياه ماته در عطريرباماتهكه با حجم بالايي از نوت هاي گياهي، سبز، چاي و آكوردهاي آروماتيك بر آن تأكيد شده و به همراه نوت هاي پودري و شيرين به زيبايي در قلبي خشك و قدرتمند از چوب ها ادغام شده و در پايه اي از مشك و خزه بلوطي به پايان مي رسد؛ اين عطر را به يكي از آثار درخشان و تحسين بر انگيز كارنامه لورنزو تبديل كرد. پس از معرفي اين عطر موفق در سال ۲۰۰۱، ويلورزي براي مدتي نسبتا طولاني عطر جديدي ارائه نمي كند. اين گزيده كاري، ريشه در مخالفت ويلورزي با توليد انبوه و مستمر عطر است و به اعتقاد وي، چنين رويه اي، صدمات جبران ناپذيري به جهان عطر وارد مي كند. از اينرو، وي به تقويت ايده ها و توسعه روش ها و شيوه هاي ويژه خود روي مي آورد و با تلاش براي ساخت مواد و آكوردهاي ويژه، جهان عطر چندين سال از آثار ارزنده و نفيس اين خانه ويژه، محروم مي ماند.

لورنزو ويلورسي الموت-Lorenzo Villoresi

لورنزو ويلورسي الموت-Lorenzo Villoresi

سال ۲۰۰۶، عطر جديد خانه لورنزو ويلورزي معرفي مي شود: “الَموت-Alamut“. نمايش زيبا و قدرتمندي از رز با چهره اي لطيف و پودري كه با لبه هايي ادويه اي، صمغي و دودي، به شكل هنرمندانه اي با آكوردهاي كهربا و چوب صندل تركيب شده است؛ يك بار ديگر نام لورنزو ويلورزي و خانه عطرسازي او را در كانون توجه دوستداران عطر قرار مي دهد. ويلورزي كه حالا مسير خود را يافته و چارچوب هاي مد نظر خود را در عطرسازي شكل داده است؛ با گزيده كاري و تمركز بر ساخت آثاري نفيس، پس از معرفي عطر موفقالموت-Alamut، بار ديگر به گزيده كاري روي مي آورد.

در سال ۲۰۱۰ عطر گل بو و تحسين بر انگيزايپربورئامعرفي شد. تركيب جسورانه اي از گل هاي سفيد كه با ميوه ها و ميموسا همراه شده و بر بستري از نوت هاي سبز، با آكورد قدرتمند مشك تركيب مي شود. عطر تحسين شده و بياد ماندنيتسئوس-Theseus، در سال ۲۰۱۱ معرفي شد. نمايش منحصربفردي از وتيور كه پس از شروعي پيچيده و قدرتمند از همراهي نوت هاي ادويه اي با مركبات و چرم كه با پس زمينه اي شور و فلزي جريان دارد، وتيور و پچولي در فضايي خاكي و عميق، لحظه به لحظه بر عمق و پيچيدگي فضاي آغاز مي افزايند تا در نهايت، تسئوس-Theseusبه عطري دلفريب و متفاوت از وتيور تبديل شود كه در پايه اي از وجوه جانوري عنبر و شريني مطبوع وانيل، رايحه زيبا و جاودانه خود را كامل كند.

ماره نوسترام، عنوان مجموعه اي جديد از عطرهاي ويلورزي است كه در سال ۲۰۱۲ با عطر “آئورا ماريس” معرفي شد. “آئورا ماريس-Aura Maris” عطري تحسين بر انگيز و نشاط آور است كه فضايي ساده و مفرح از همراهي مركبات و نوت هاي ميوه اي با گل نرگس، مشك و نوت هاي سبز، به نمايش مي گذارد. پس از معرفي اين مجموعه، در سال ۲۰۱۴ مجموعه جديدي با عنوانوينتِيج كالكشنمعرفي شد. مجموعه اي مشتمل بر شش عطر كه از ميان آن ها مي توان به همراهي عنبر سائل با انبوهي از صمغ ها، در فضاي پيچيده جانوري، دودي و ادويه اي “آمبرا” و تركيب اغواگر و دلنشين ايلنگ با وانيل، تونكا و گل هاي مختلف در “يلانگ يلانگ” اشاره كرد.

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

با پشت سر گذاشتن چند سال پركار، ويلورزي بار ديگر به گزيده كاري روي آورده و در سال هاي اخير، كاماسورابي-KAMASURABHIتنها اثر برجسته معرفي شده از اين خانه بوده است. تركيبي فاخر، درخشان و اغواگر از همراهي ايلنگ، مريم و ياس با دسته گلي اسرار آميز و پيچيده كه در نهايت هنرمندي، به پايه گرم و نابي از چرم، پچولي و كهربا ختم مي شود.

در امتداد مسير تاجران اهل توسكان، عطرهاي لورنزو ويلورسي، دنيايي بكر را در روايح خود انعكاس مي دهند؛ جايي كه مواد، عطرها و رنگ هاي متعلق به توسكان، در هم مي آميزند و با ادويه ها، عصاره ها و لمسي از مشرق زمين، هماهنگ و هم نوا مي شوند. از ميان نوت هاي ويژه اي كه در تركيبات بكار مي روند، روغن هاي كمياب و عصاره هاي گرانبها از اقصي نقاط جهان، با تركيب نابي از المان هاي مختص توسكان، همچون برگ بو، زيتون، سرو و روغن گرانبها و كمياب ريشه زنبق، متعالي و غني مي شوند. پرداختي فاخر و ستودني كه سبب مي شود تا آثار اين خانه، بدون توجه به صرف زمان براي ساخت بطري ها و بسته بندي هاي چشم نواز و فريبنده، عصاره اي از اعجاز و جاودانگي را در خود جاي دهند.

عطرهاي اين خانه معظم، همچنان در نهايت دقت، ظرافت و پرداخت به جزييات و به دور از هياهو و غوغاي دنياي تجارت و رسانه، تحت نظر هنرمند برجسته و جاودانه دنياي عطر، لورنزو ويلورسي، خلق مي شوند. آثار عميق و منحصربفردي كه براي درك زوايا، غنا و هنر ناب بكار رفته در آنها، نياز به صبر، دقت و تعمق است. آثاري كه روايح بديع و جادويي زمان هاي دور را از قلب تاريخ بيرون مي كشند و با بكارگيري مواد مرغوب و كمياب كه در نهايت هنرمندي و در بالاترين سطح كيفي، با يكديگر تركيب شده اند؛ دنيايي بكر و اسرار آميز را براي هر دوستدار عطر و روايح اصيل، به تصوير مي كشند.

منبع:fragrantica-luxbuyer-fragrancex

جستجوهاي مرتبط:

لورنزو ويلورسي

Lorenzo Villoresi


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۲:۴۵ ] [ عطر بازار ]

ژان كلود النا-Jean Claude Ellena ، جادوگر رايحه ها ، بزرگترين عطار زمانه ي ما ، عطار منتخب برند Hermes، يك عطرساز حرفه ايست كه طرفدارانش در سراسر گيتي او را مي پرستند . النا و فقط يك عطار ديگر ، “دومينيك روپيون – Dominique Ropion” ، فرسنگ ها بالاتر از خيل ديگر عطر سازان معاصر ، در ليست هنرمندان زمانه ي ما قرار مي گيرند .

jean-claude-ellena-terre-hermesjean-claude-ellena-terre-hermes

النا متولد گراس شهر عطاران فرانسه است كه از سن ۱۷ سالگي به اين حرفه مشغول بود ، از “گراس” به “پاريس” ، “نيويورك” و “ژنو” در لابراتوارهاي بسيار معتبر بصورت خود آموز به خلق آثار هنري معطر پرداخته است .

او براي خلق آثارش ، پيش از آنكه مواد را در لابراتوار تركيب نمايد ، به نوشتن فرمول ها ميپردازد ، فرمول هاي كوتاه و كم غلظت كه مشخصه ي كارش هستند و با استفاده از كمترين تنوع مواد اوليه . النا طراحي عطر را چون سرودن شعر خاطرات مي داند و بيش از هر چيز آنرا يك موضوع فكري مي شمارد . او يك فيلسوف و يك متفكر است و از معدود عطاراني كه قادرند درباره ي ديدگاه ها وعطرهايشان بنويسند .

خاطرات يك بيني (عطار) - The Diary of a Nose

خاطرات يك بيني (عطار) – The Diary of a Nose

از جمله كتابهايش مي توان به موارد زير اشاره كرد : “خاطرات يك بيني (عطار) – The Diary of a Nose” “عطرPerfume ” مي توانيد يكي از آثارش را براي مثال ادكلن Osmanthe Yunnan و يا Un Jardin sur le Nil را به دستتان اسپري كنيد و در افكارخود غوطه ور شويد در جستجوي اين سوال كه چگونه اين عطار هنرمند پروسه ي تبديل رايحه به يك اثر هنري را طي كرده است ؟ اين وقار و متانت آثار اوست كه همه را شيفته ي عطرهايش نموده است . النا اين توانايي را دارد كه وقار ، آزادگي و سبكبالي را به همه ي عطرهايش انتقال دهد . پدر النا ، خانواده اش و دخترش همه در حرفه ي عطاري بوده اند و خودش تعريف ميكند كه پدرش قبل از اينكه چيزي را بنوشد ، بخورد يا بخواند ، حتما مي بايست آنرا به بيني خود نزديك مي كرد . “” مي توان گفت عطر سازي سرنوشت پدرم بود .”” النا جاِ پاي عطار ديگري گذاشته است كه نقش بزرگي در اثبات جايگاه عطر سازي بعنوان هنر ، به عهده داشته و آن شخص ، ادموند رودنيتسكا، خالق بسياري از شاهكارهاي عطري ، مي باشد .

ژان كلود النا-Jean Claude Ellena براي بسياري از برندهاي معتبر طراحي عطر نموده كه از آن ميان ميتوان به   Balenciaga, Bvlgari, Cartier, Christian Lacroix, Decleor, Frederic Malle, Armani, Rochas, Sisley and Van Cleef & Arpels. اشاره كرد.

بيشترين كارهاي او متعلق به هرمس است كه از سال ۲۰۰۳ به بعد براي اين كمپاني صورت گرفته است.مهمترين آنها عبارتند از:

تق هرمس-Terre d’Hermes

جور د هرمس-Jour d’Hermes

هرمس مارويليس الكسير-Elixir des Merveilles

هرمس ووييج-Voyage d`Hermes

ژان كلود النا-Jean Claude Ellena همچنين براي خانه عطر نيش فدريك مال عطرهاي برجسته اي طراحي نموده و نيز براي خانه عطر ال آرتيزان  چندين عطر طراحي نموده است.همچنين چندين عطر براي ديفرنت كمپاني طراحي نموده.

جستجوهاي مرتبط:

ژان كلود النا

Jean Claude Ellena

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۰:۰۶ ] [ عطر بازار ]

هر روز صبح قبل از رفتن به سمت محل كار، دانشگاه و … به فكر اين هستيم كه امروز چه لباسي بپوشيم آراسته پوش بودن و خوش پوش بودن يك قاعده مهم در زندگي اجتماعي است و دقت در آن بسيار مهم است. انتخاب عطر و ادكلن هم از اين قاعده مستثنا نيست، قطعا شما براي شركت در يك مراسم رسمي همان طور كه تلاش مي كنيد تا پوششي رسمي تر داشته باشيد بايد از رايحه اي استفاده كنيد تا با سن و نوع پوشش و مناسبتي كه به آن مي رويد متناسب و همخوان باشد تا به نظر خود و اطرافيان تان شكيل تر به نظر برسيد.

سرنخ حكايت هاي عطر و خوش بويي را كه بگيريد، يك طرفش مي رسد به شناسايي شخصيت افراد از روي عطر مورد علاقه شان. مثلا اينكه اگر فردي آرام باشد چه بويي را بيشتر مي پسندد يا اگر شخصيتي هيجاني و پرهياهو باشد چه عطري؟

اگر به فروشگاه هاي معتبر عطرفروشي سر زده باشيد و بخواهيد براي دوستانتان عطر بخريد اما انتخاب قطعي نداشته باشيد يكي از راه هايي كه فروشندگان براي كمك به شما از آن استفاده مي كنند، همين است. طرح اين سوال كه فرد مورد نظر چه شخصيتي دارد تا با تحليل آن به بوي مورد علاقه اش برسيد. اينجا همان جايي است كه دنياي عطرها را بزرگ تر از آن چيزي كه هست نشانمان مي دهد؛ اينكه در پس هر عطري، چه شخصيتي نهفته است؟

عطر تند

افرادي كه به عطرهاي تند علاقه دارند، اعتماد به نفس بالايي دارند، مورد اعتماد بسياري از مردم و مديرهاي قوي و موثر در رابطه با ديگران هستند. اين افراد تصميم گيرنده هاي خوبي هستند، داراي هوش بالايي هستند و درست و غلط را به خوبي تشخيص مي دهند. آنها تلاش مي كنند همه چيز را مطابق ميل خود كنند. آنها در عشق صبورند. عطرهاي تند، روحيه آنها را شاداب و زنده مي كند و به همين خاطر هميشه دنبال اين نوع عطرها هستند.

از لحاظ سني افراد مسن تمايل بيشتري به سمت عطر هاي تند دارند و شايد علت آن ضعيف شدن قدرت بويايي باشد. از طرفي چون عطرهاي قديمي حالت تند داشته اند افراد مسن تمايل بيشتري به آن دارند و فقط آنها را عطر ميدانند.ازجمله اين عطرها ميتوان ادكلن تند مردانه آراميس ۹۰۰ سري قديم را نام برد.

aramis 900-آراميس ۹۰۰aramis 900-

آراميس ۹۰۰

اين گونه عطرها بيشتر مناسب ميهمانيهاي رسمي و شبانه است.

عطر ملايم

افرادي كه عطرهاي ملايم را انتخاب مي كنند خودخواه نيستند. آنها اسرارآميزند و به سرعت و آساني مي توانيد نظرشان را جلب كنيد. روزشان با توجه به خلق و خويشان مي تواند خوب يا بد باشد. اين افراد به سادگي مسائل پيش آمده را فراموش مي كنند. زود عصباني مي شوند و گاهي اوقات به كوچك ترين چيزها هم اعتراض دارند. آنها بيشتر دنبال شخصي هستند كه قابل اعتماد باشد. اين افراد بين دوستان محبوب اند و اعتماد همه را جلب مي كنند.

از جديدترين كارهاي ملايم ميتوان گوچي بامبو را نام برد كه كاملا جوان پسند است.

عطر ادكلن گوچي بامبو ادو پرفيوم-Gucci Bamboo

عطر ادكلن گوچي بامبو ادو پرفيوم-Gucci Bamboo

اين گونه عطرها مناسب معمولا مناسب محافل دوستانه و محل كار است.

لينكهاي مرتبط:

عطر تند

عطر ملايم

ادكلن تند

ادكلن ملايم

ادكلن تند مردانه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۶:۲۶ ] [ عطر بازار ]

اندي تاورمتولد دهكده اي كوچك در كشور سوييس است و دوران كودكي و نوجواني خود را در همان منطقه پشت سر گذاشت. پدر اندي تاور كارمند يك داروخانه بود و اندي تاور به واسطه شغل پدر از سنين كودكي با داروسازي و شيمي آشنا شد. اندي تاور دانش آموخته رشته شيمي است كه تحصيلات خود را تا اخذ درجه دكتري در شاخه “بيولوژي مولكولي” ادامه دادتاور؛ علاوه بر فعاليت در عطرسازي؛ نيمي از هفته را به مديريت پروژه هاي “آي تي” اختصاص مي دهد و اين فعاليت به سان سفر از دنياي روايح به كهكشاني ديگر است كه همچنان براي او در سايه عطرسازي قرار دارد.

اندي تاوِر ” يك زندگي معمولي و آرام را پشت سر دارد . در شهري كوچك در سوييس ، در كنار خانواده اي كه در رشته ي دارويي مشغول به كار بودند ، او با سگهايش بزرگ شد .

اهميت آثار اندي به پشتكار اوست و هنرش در تهيه مواد اوليه طبيعي و بسته بندي هايي كه خود با دست انجام ميدهد ، در روزهايي كه شغل اصلي اش ، به عنوان متخصص كامپيوتر ، به او اجازه اين فعاليت ها را ميدهد . اندي با عطار هاي معروفي بطور اتفاقي آشنا شد و اين زمينه اي بود تا علاقه اش را به عطريات و خلق آثار هنري معطر كشف كند . آثار اندي با امضاي خودش بفروش مي رسند و اغلب شرقي ، رمانتيك ، رمزآلود و خاص هستند . اندي به كار طراحي و نقاشي هم مي پردازد و نمونه ي كارهايش را مي توانيد در وب سايت خودش مشاهده كنيد .

عطر ادكلن تاور-Tauer

عطر ادكلن تاور-Tauer

يك يا چندين نفر؛ موافق يا مخالف؛ طرفدار يا منتقد؛ همه دوستداران عطر به وبلاگ -PERFUMism.com-مردي دعوت مي شوند كه بيش از ده سال است در آن به نوشتن و تبادل نظر در زمينه عطرسازي پرداختهاندي تاور همواره تأكيد مي كند كه در هيچ يك از مدارس معتبر عطرسازي آموزش نديده است، به كمپاني يا توليده كننده بزرگي وابسته نيست و عطرسازي مستقل است كه ارتباط عميقي با ساخته هاي خود دارد. ساخته هايي كه تمام مراحل آفرينش آن ها توسط خود او انجام مي شود. از طراحي ها و عكس برداري ها براي الهام گيري، تا اجراي طرح ها و تعيين چارچوب هاي اوليه و در نهايت رسيدن به رايحه مطلوب. حتي طراحي بطري ها و بسته بندي محصولات را خود او انجام مي دهد و پس از امضاي كارت پستالي كوچك كه روي آن عبارت “لذت ببريد” درج شده است؛ يكي از عطرهاياندي تاورآماده ارائه است.اندي تاور فعاليت رسمي در عطر سازي را اواخر دهه نود ميلادي آغاز كرد و در سال هاي نخست؛ عطرهاي خود را كه تمام مراحل تهيه آنه ها انفرادي و بصورت دستي انجام مي شد؛ به تعداد محدود و در كشور سوييس ارائه مي كرد؛ اما فعاليت گسترده او در دنياي مجازي و ارتباط نزديك با مشتريان و مخاطبينش؛ كه روز به روز بر تعداد آنان افزوده مي شد؛ موفقيت هاي بزرگ و شهرتي جهاني براي اندي تاور به ارمغان آورد.

عطر ادكلن تاور-Tauer

عطر ادكلن تاور-Tauer

نخستين فعاليت گسترده و قابل توجه اندي تاور؛ اقدام به راه اندازي و به عبارت بهتر توسعهتاور پرفيومزدر سال ۲۰۰۵ است. مجموعهكلاسيكساز اين خانه در سال ۲۰۰۵ توجه همگان را به خود جلب كرد و تحسين جهان عطر را به همراه داشت.

نخستين عطر مجوعه كلاسيك اندي تاور و نخستين اثرتاور پرفيومز؛ عطر “ل ماروك پور اِلاست كه در سال ۲۰۰۵ معرفي شد. اين عطر كه نمايشي ويژه و عميق از رز و ياس با شخصيتي صمغي و دودي در پايه اي از سدر و پچولي است؛ علي رغم ارائه فضايي زيبا و هنرمندانه؛ چندان ديده نشد و تاور را بر آن داشت تا ديگر اثر خود را در همين سال معرفي كند.

عطر ادكلن ل اير دو دزرت موراكين-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

عطر ادكلن ل اير دو دزرت موراكين-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

ل اِير دو دِزرت ماروكين“-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes با الهام از شهرهاي كويري كشور مراكش و هواي خاص شامگاه اين مناطق؛ موفقيتي خارج از تصور و فوق العاده براي تاور به ارمغان آورد. تركيبي گرم و درخشان با نوت برجسته كهربا كه توسط ادويه ها و چوب هاي سدر و غان؛ به همراه پچولي؛ غني، پيچيده و اسرار آميز شده است؛ جهان عطر را مسحور زيبايي خود نمود. اين عطر افسانه اي كه به موناليزاي عطرسازي نيز شهرت دارد؛ موفق ترين اثر تاور و عاملي براي فتح قلب دوستداران عطر در اقصي نقاط دنيا شد.

علاوه بر ساخت عطرهاي تاور پارفيومز؛ فعاليت هاي اندي تاور در دهه دوم قرن جديد و از سال ۲۰۱۱؛ شكل گسترده تري به خود گرفته است. او در سال ۲۰۱۱ با خانهتابلو د پارفومزبه همكاري پرداخت. در سال ۲۰۱۲ علاوه بر ساخت چند عطر جديد نظيررُزِتابراي “تابلو د پارفومز”؛ عطر تحسين بر انگيز و زيباي “ليس د دِزِرت” با فضايي حيواني و پودري از همراهي عنبرسائل، زنبق بر پايه اي از سدر را براي خانه نوپايدِسِنيالآفريد. همچنين تاور مجموعه اي تحت عنوانتاور ويلرا در سال ۲۰۱۴ ارائه كرد. عطرهايي ساخته شده از روغن هاي طبيعي و با غلظتي بالا كه با نام نوت اصلي كار ارائه مي شوند: “رز فِلش ۲۰۱۴″، آمبر فِلَش ۲۰۱۵، اينسِنس فلش ۲۰۱۵و “توبرُز فلش ۲۰۱۶″؛ نمونه اي از آثار اين مجموعه هستند.

تاور پرفيومز؛ رؤيايي است كه به واقعيت تبديل شده است. ديدگاه هميشگي من در خلق عطر؛ آفرينش آثاري بديع و فراتر از يك عطر معمولي است. هدف من ساخت عطر به شيوه پيشينيان است: عشق به روايح، انتخاب بهترين مواد موجود، آفرينشي بر اساس خلاقيت و برخاسته از شور و عشقي ناب. مسيري كه سر انجام آن ارائه لذتي عميق از يك عطر است. وَراي هر عطر؛ تصويري وجود دارد كه مرا راهنمايي مي كند و در پشت هر تصوير معطر آرزويي نهفته است. آرزوي شكل دادن يك احساس بي همتا.

لينكهاي مرتبط:

اندي تاور

تاور

تاور پرفيومز

Andy Tauer


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۵۸:۲۲ ] [ عطر بازار ]

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir عطري است ملايم.اين عطر در سال ۲۰۱۵ به بازار عطر و ادكلن عرضه شد.عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir عطري است مردانه و زنانه و لاكچري.

 

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir

عطر ليليوم ارايه كننده برترين برندهاي عطر و ادكلن

لينكهاي مرتبط:

عطر افنان سوپر ماسي مشكي

ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي

افنان سوپر ماسي مشكي

عطر افنان سوپر ماسي نوير

Afnan supremacy Noir

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۸:۰۲ ] [ عطر بازار ]

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir عطري است ملايم.اين عطر در سال ۲۰۱۵ به بازار عطر و ادكلن عرضه شد.عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir عطري است مردانه و زنانه و لاكچري.

 

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي-Afnan supremacy Noir

عطر ليليوم ارايه كننده برترين برندهاي عطر و ادكلن

لينكهاي مرتبط:

عطر افنان سوپر ماسي مشكي

ادكلن افنان سوپر ماسي مشكي

افنان سوپر ماسي مشكي

عطر افنان سوپر ماسي نوير

Afnan supremacy Noir

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۷:۴۷ ] [ عطر بازار ]

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold عطري است تند.اين عطر در سال ۲۰۱۳ به بازار عطر و ادكلن عرضه شد.عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold عطري است مردانه و زنانه و جذاب.

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold

عطر ليليوم ارايه كننده برترين برندهاي عطر و ادكلن

لينكهاي مرتبط:

عطر افنان سوپر ماسي طلايي

ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي

افنان سوپر ميسي طلايي

عطر افنان سوپر ماسي گلد

Afnan supremacy gold


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۶:۵۸ ] [ عطر بازار ]

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold عطري است تند.اين عطر در سال ۲۰۱۳ به بازار عطر و ادكلن عرضه شد.عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold عطري است مردانه و زنانه و جذاب.

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold

عطر ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي-Afnan supremacy gold

عطر ليليوم ارايه كننده برترين برندهاي عطر و ادكلن

لينكهاي مرتبط:

عطر افنان سوپر ماسي طلايي

ادكلن افنان سوپر ماسي طلايي

افنان سوپر ميسي طلايي

عطر افنان سوپر ماسي گلد

Afnan supremacy gold


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۶:۵۸ ] [ عطر بازار ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ][ ۱۷۵ ][ ۱۷۶ ][ ۱۷۷ ][ ۱۷۸ ][ ۱۷۹ ][ ۱۸۰ ][ ۱۸۱ ][ ۱۸۲ ][ ۱۸۳ ][ ۱۸۴ ][ ۱۸۵ ][ ۱۸۶ ][ ۱۸۷ ][ ۱۸۸ ][ ۱۸۹ ][ ۱۹۰ ][ ۱۹۱ ][ ۱۹۲ ][ ۱۹۳ ][ ۱۹۴ ][ ۱۹۵ ][ ۱۹۶ ][ ۱۹۷ ][ ۱۹۸ ][ ۱۹۹ ][ ۲۰۰ ][ ۲۰۱ ][ ۲۰۲ ][ ۲۰۳ ][ ۲۰۴ ][ ۲۰۵ ][ ۲۰۶ ][ ۲۰۷ ][ ۲۰۸ ][ ۲۰۹ ][ ۲۱۰ ][ ۲۱۱ ][ ۲۱۲ ][ ۲۱۳ ][ ۲۱۴ ][ ۲۱۵ ][ ۲۱۶ ][ ۲۱۷ ][ ۲۱۸ ][ ۲۱۹ ][ ۲۲۰ ][ ۲۲۱ ][ ۲۲۲ ][ ۲۲۳ ][ ۲۲۴ ][ ۲۲۵ ][ ۲۲۶ ][ ۲۲۷ ][ ۲۲۸ ][ ۲۲۹ ][ ۲۳۰ ][ ۲۳۱ ][ ۲۳۲ ][ ۲۳۳ ][ ۲۳۴ ][ ۲۳۵ ][ ۲۳۶ ][ ۲۳۷ ][ ۲۳۸ ][ ۲۳۹ ][ ۲۴۰ ][ ۲۴۱ ][ ۲۴۲ ][ ۲۴۳ ][ ۲۴۴ ][ ۲۴۵ ][ ۲۴۶ ][ ۲۴۷ ][ ۲۴۸ ][ ۲۴۹ ][ ۲۵۰ ][ ۲۵۱ ][ ۲۵۲ ][ ۲۵۳ ][ ۲۵۴ ][ ۲۵۵ ][ ۲۵۶ ][ ۲۵۷ ][ ۲۵۸ ][ ۲۵۹ ][ ۲۶۰ ][ ۲۶۱ ][ ۲۶۲ ][ ۲۶۳ ][ ۲۶۴ ][ ۲۶۵ ][ ۲۶۶ ][ ۲۶۷ ][ ۲۶۸ ][ ۲۶۹ ][ ۲۷۰ ][ ۲۷۱ ][ ۲۷۲ ][ ۲۷۳ ][ ۲۷۴ ][ ۲۷۵ ][ ۲۷۶ ][ ۲۷۷ ][ ۲۷۸ ][ ۲۷۹ ][ ۲۸۰ ][ ۲۸۱ ][ ۲۸۲ ][ ۲۸۳ ][ ۲۸۴ ][ ۲۸۵ ][ ۲۸۶ ][ ۲۸۷ ][ ۲۸۸ ][ ۲۸۹ ][ ۲۹۰ ][ ۲۹۱ ][ ۲۹۲ ][ ۲۹۳ ][ ۲۹۴ ][ ۲۹۵ ][ ۲۹۶ ][ ۲۹۷ ][ ۲۹۸ ][ ۲۹۹ ][ ۳۰۰ ][ ۳۰۱ ][ ۳۰۲ ][ ۳۰۳ ][ ۳۰۴ ][ ۳۰۵ ][ ۳۰۶ ][ ۳۰۷ ][ ۳۰۸ ][ ۳۰۹ ][ ۳۱۰ ][ ۳۱۱ ][ ۳۱۲ ][ ۳۱۳ ][ ۳۱۴ ][ ۳۱۵ ][ ۳۱۶ ][ ۳۱۷ ][ ۳۱۸ ][ ۳۱۹ ][ ۳۲۰ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب